Mistrz Gry
| Temat: Księga zaklęć i czarów Nie Wrz 28, 2014 3:24 pm | |
| Księga zaklęć i czarów Zaklęcia ofensywne - Avada Kedavra – zaklęcie niewybaczalne, uśmierca istotę
- Bombarda – niszczy duże powierzchnie
- Bombarda Maxima – wzmocniona wersja Bombardy
- Calamitas Ągnitio – przeciwnik omdlewa
- Collardo – przeciwnik zaczyna się dusić
- Confringo – powoduje eksplozję danego obiektu
- Conjunctivtis – oślepia ludzi oraz silnie działa na zwierzęta
- Cruciatus – zaklęcie niewybaczalne, sprawia ból ofierze
- Densaugeo – wydłuża przednie zęby
- Diffindo – zaklęcie rozcinające
- Domesplag – człowiek trafiony odnosi rany wewnętrzne
- Drętwota – oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała
- Engorgio Skullus – głowa przeciwnika powiększa się
- Everte Stati – wyrzuca w powietrze przeciwnika
- Expelliarmus – rozbraja przeciwnika lub jego różdżkę
- Furnunculus – powoduje pojawienie się na twarzy krost i bąbli
- Impedimento – spowalnia ofiarę
- Incarcerous – powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę
- Incendio – podpala
- Jęzlep – powoduje przyklejenie się języka do podniebienia
- Levicorpus – niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi
- Melofors – na głowie przeciwnika pojawia się dynia
- Miblewimbe – przeciwnik nie może rzucić werbalnego zaklęcia
- Obscuro – na oczach pojawia się opaska, której nie można zdjąć
- Oppungo – ptaszki wyczarowane przez Avis atakują inną osobę
- Petrificus Totalus – ciało przeciwnika sztywnieje
- Reducto – niszczy duże obiekty
- Rictusempra – zaklęcie rozśmieszające
- Sectumsempra – powoduje rozległe i głębokie rany na ciele
- Serpensortia – wyczarowuje węża
- Somnus – człowiek trafiony zapada w głęboki sen
- Somnus Dolor – przeciwnik trafiony podczas snu ma koszmary
- Tarantallegra – wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy
- Upiorogacek – straszy i wywołuje lęk
Zaklęcia defensywne
- Cento Onis – ogień wywołany Incendio zostaje zgaszony przez niebieski dym
- Cave Inimicum – bariera, sygnalizuje pojawienie się innych osób
- Expecto Patronum – wyczarowuje Patronusa
- Homenum Revelio – ujawnia ludzką obecność w danym obszarze
- Zaklęcie Kameleona – kamufluje przedmiot lub żywą istotę
- Peskipiksi Pesternomi – poskramia chochliki, magiczne zwierzęta
- Protego – tworzy magiczną barierę, chroni przed zaklęciami i przedmiotami
- Protego Horriblis – najsilniejsze zaklęcie ochronne
- Protego Totalum – dany obszar jest trudny do wykrycia
- Riddiculus – zamienia bogina w coś zabawnego
- Salvio Hexia – ochrania miejsce
Magia żywiołów
- Acidus – ciecz zamienia się w żrący kwas
- Aquamenti – wytwarza strumień wody z końca różdżki
- Baubillous – z różdżki wystrzeliwuje jasnożółty piorun
- Bąblogłowy – tworzy bańkę powietrza wokół głowy
- Flagrate – oznacza obiekty ognistym krzyżem
- Flagrante – rozgrzewa przedmiot do wysokich temperatur
- Glacius – woda zamienia się w lód
- Lacarnum Inflamare – wystrzeliwuje z różdżki ogień w postaci małych kul
- Relashio – z różdżki wytryskuje strumień ognia
- Szatańska Pożoga – rozpala ogromny ogień
Pierwsza pomoc
- Anapneo – przeczyszcza drogi oddechowe
- Enervate – uzdrawia, regeneruje
- Episkey – niweluje uszkodzenia ciała
- Ferula – opatruje uszkodzenia ciała
- Liberacorpus – uwalnia uniesioną ofiarę
- Mobilicorpus – przemieszcza osoby
- Rennervate – budzi z omdlenia
- Reparifarge – cofa skutki błędnej transmutacji
- Vulnera Sanentur – leczy bardzo głębokie rany
Inne
- Accerabum – czar utwardzający plastyczne powierzchnie
- Accio – dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie
- Alohomora – otwiera różne rzeczy, głównie zamki
- Aperacjum – ujawnia niewidzialny tusz
- Apparane – z różdżki wystrzeliwuje pająk
- Ascendio – pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą
- Avifors – z różdżki wystrzeliwują ptaszki atakujące przeciwnika
- Avis – powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków
- Bolate Acendelai – podrzuca wysoko w górę małe obiekty
- Chłoszczyść – czyści, porządkuje
- Colloportus – zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki
- Colovaria – zmienia fryzurę, ułożenie lub kolor włosów
- Confundus – zmienia działanie przedmiotów
- Deletrius – usuwa widmo wywołane czarem Priori Incantatem
- Deprimo – tworzy dużą dziurę
- Depulso – odpycha przedmiot od rzucającego czar
- Descendo – otwiera ukryte przejścia
- Designato – układa, sortuje przedmioty
- Dulcis – zaklęcie rozmiękczające
- Duro – przemienia w kamień
- Engorgio – powiększa małe obiekty
- Erecto – zaklęcie prostujące
- Evanesco – powoduje znikanie małych przedmiotów
- Expulso – powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym
- Feraverto – zamienia zwierzę w puchar na wodę
- Zaklęcie Fideliusa – deponuje tajemnicę w duszy człowieka
- Flippendo – popycha lub przesuwa małe obiekty
- Geminio – powiela małe obiekty
- Glisseo – wygładza pokrzywione obiekty
- Herbivicus – powoduje szybki wzrost roślin
- Imperius – służy do przejęcia kontroli nad inną istotą
- Impervius – nadaje celowi właściwości odpychające
- Innaminitus Conjurus – ożywia zdjęcia, plakaty
- Legilimens – umożliwia legilimencję, czyli czytanie w myślach
- Locomotor – służy do przenoszenia różnych obiektów
- Lumos – powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki
- Mobiliarbus – służy do poruszania przedmiotów
- Muffliato – osoba słyszy nieokreślone brzęczenie
- Nox – gasi światło na końcu różdżki
- Nox Maxima – powoduje całkowitą ciemność
- Obliviate – usuwa wspomnienia i modyfikuje pamięć
- Portus – zamienia dany obiekt w świstoklik
- Priori Incantatem – wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki
- Zaklęcie Proteusza – powoduje zmiany zależności
- Piertotum Locomotor – ożywia posągi, zbroje, rzeźby
- Quietus – osłabia siłę głosu
- Reducio – zmniejsza rozmiary obiektów
- Reparo – naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty
- Repello Mugoletum – mugole nie widzą danego obiektu
- Siccio – rośliny trafione czarem więdną
- Sonorus – zwiększa siłę głosu
- Somnus Voluptas – człowiek trafiony podczas snu ma przyjemne sny
- Tergeo – usuwa różne substancje np. kurz, krew
- Waddiwasi – odblokowuje zatkane otwory
- Wingardium Leviosa – unosi wskazany obiekt
| |
|